Mutiara Kata :

Setiap yang berlaku di atas muka bumi Allah ini mempunyai ketetapan dan ia berlaku kerana atas perencanaan Allah yang senantiasa mempunyai hikmahnya tersendiri.
Disebalik keperitan yang dilalui pasti ada kemanisan yang bakal kita hadapi dan mengalaminya.Jadi kita sebagai Hamba Allah ini mestilah yakin dan sentiasa yakin bahawa setiap yang berlaku itu pasti mempunyai hikmahnya.
Senjata orang Islam adalah berdoa.Maka kuatkan keazaman dan terus menerus berdoa serta yakin atas pemberian oleh Yang Maha Esa.
Insya Allah,Allah itu Hebat dan Maha Mengetahui!

Wednesday 17 June 2015

Berjumpa dengan Jamu Jalinan Cinta (JJC)

Assalammualaikum semua,

Setelah sekian lama tidak menjengah blog ni...

Puasa pertama hari ni...Ramadhan kali ini saya rasa agak terkilan dan masih lagi kesunyian kerana telah perginya kedua-dua cahaya mata yang telah kandungkan.Mungkin belum rezeki saya lagi untuk kali ini. Untuk mengandung kali 3,saya perlu buat check-up di hospital. Doktor pakar juga telah pesan,berehat dulu dan jangan mengandung lagi.

Disebalik kisah ini sebenarnya saya ingin kongsikan sesuatu yang bermakna dalam hidup saya. Walaupun saya telah kehilangan kedua-dua cahaya mata tetapi Allah berikan saya seorang suami yang banyak membantu, bertanggungjawab, penyayang dan sangat-sangat memotivasikan saya disaat-saat saya 'down'. Pernah saya tanya "abang tak sedih ker anak abang meninggal?". Jawapan suami saya "abang sedih tapi abang mesti kuat,kalau abang menangis depan sayang,nanti sayang lemah.abang nak sayang kuat semangat dan bersabar.Ada hikmah atas apa yang berlaku.Mana tahu Allah nak beri rezeki lain pada kita berdua". Setelah itu, saya tidak mampu hendak berkata apa-apa,hanya air mata bergenang dan tunggu hendak mengalir je. 

Di saat kita kesedihan,ibu mertua juga berikan kata-kata semangat dan katanya "ira kene redha". Masih segar dalam ingatan ini, ketika saya mengerang kesakitan seperti wanita bersalin,suami saya berada di samping saya. Dia berzikir tanpa henti sambil memeluk saya.Di dalam anak mata suami saya,tersimpan bermacam-macam perasaan yang dapat saya rasakan. 

Walaupun ada kawan-kawan saya telah hamil dan bersalin tetapi tidak kurang juga ada herdik dan kata saya 'manja' kerana baru keguguran 2x tetapi dah patah semangat dan sedih.Biarlah apa orang nak cakap pasal kita tetapi yang penting Allah,ibu bapa dan suami saya tahu apa yang tersimpan didalam hati saya. 

Disaat saya keguguran kali pertama dulu,saya kurang penjagaan sangat.Mungkin pertama kali kot, jadi panik tak tahu buat ape. Jadi apabila kejadian yang sama berlaku lagi, tiada rezeki untuk saya, saya telah keguguran kali ke 2. Pada ketika itu, saya bertekad untuk menjaga kesihatan saya dalam pantang betul-betul sehingga sekarang hari ini 18/06/2015 saya masih berstoking tebal ke pejabat walaupun pada pandangan orang, orang nampak tak cantik je saya kan? tapi takpelah lepas raya nanti boleh cantik-cantik.

Dalam tempoh seminggu mc,saya kenal dengan sorang kakak pengedar jamu susuk dara ni,setelah saya tanyakan pasal jamu untuk orang selepas bersalin / keguguran. Jamu Jalinan Cinta namanya untuk wanita selepas bersalin / keguguran. Syukur alhamdulillah dengan izin dari Allah,saya makan jamu ni 2 biji pagi 2 biji mlm seperti yang disarankan oleh kakak tersebut,saya rasalah perubahan badan saya semakin baik dari hari ke hari. Sekarang dah 3 botol saya makan. Alhamdulillah banyak manafaatnya. 


Kebaikan dan manfaat Jamu Jalinan Cinta :

→merawat luka2 bersalin,pembedahan,keguguran
→membanyakkan susu
→memberi tenaga & kesegaran selepas bersalin
→mengeluarkan darah kotor&menghasilkan darah baru & fresh
→melancarkan pembuangan air bsr & kecil
→membuang angin dlm bdn
→melancarkan peredaran drh
→merawat luka,kudis,bisul,kayap,nanah
→mempercepatkan luka sembuh
→membaik pulih luka dlmn
→merawat kulit muka berjerawat di muka & bdn
→menyembuhkan kegatalan hidung & telinga (resdung)
→menghangatkan bdn dari terkena sejuk meroyan
→mematikan kuman & mencegah kanser
→merawat senggugut,period keluar sikit2&berketul
→menaikkan seri wajah,kulit licin gebu & lembut
→merawat jerawat batu,jerawat resdung yg bernanah
→menghilangkn parut2 jerawat yg hitam di muka
→membantu maintain/turunkan brt bdn
→membantu mematangkan ovum bg yg ada mslh ovum kecil & x matang
→membantu menormalkan period yg berpanjangan akibat mslh hormon

Ramai orang yang tidak tahu khasiat jamu susuk dara ni, setelah amalkan barulah tahu kesannya.

Jika anda wanita dan sayangkan kesihatan dalaman,cubalah jamu jalinan cinta ini. 

Lagi-lagi sekarang ada promosi. PM dan whatsapp saya : 0192593531


No comments:

Post a Comment